دنیای زیبای من و شما
دانلود نرم افزار فیلم عکس موزیک ومطالب خواندنی
 
 
سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:54 ::  نويسنده : hosin

این 10 میوه را در اولویت مصرف قرار دهید

 

 


1. پرتقال

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

پرتقال یكی از قدیمی‌ترین میوه‌هائی است كه بشر از آن استفاده می‌كرده است و در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح كنفوسیوس از آن نام برده است‌. در حال حاضر بیشتر از ۲۰۰ نوع پرتقال در آمریكا كشت می‌شود و آمریكا نصف كل محصول پرتقال دنیا را تولید می‌كند. پرتقال اولیه، كوچك، تلخ و پر از هسته بوده است كه در اثر تربیت مهندسی ژنتیكی و همچنین انتخاب نوع بهتر و كود كافی درشت تر و شیرین تر شده است. پرتقال یك میوه اسیدی است و بنابراین سم زداست. كلسیم پرتقال بسیار بهتر از كلسیم شیر جذب می شود. یك لیوان شیر 291 میلی گرم كلسیم دارد كه 93 میلی گرم یعنی 31 درصد آن جذب می شود در حالیکه یك لیوان آب پرتقال 350 میلی گرم كلسیم دارد كه 130 میلی گرم یعنی 37 در صد آن جذب می شود. پرتقال در حدود دو سوم نیاز روزانه ما، یعنی 50 میلی گرم ویتامین C دارد.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

2. سیب

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

یك ضرب المثل قدیمی می گوید: "با خوردن روزانه 1 عدد سیب هرگز نیازی به پزشك ندارید." سیب سرشار از پكتین است كه كلسترول خون (LDL) را پایین می آورد. خوردن روزانه 2 عدد سیب، كلسترول خون را بیش از 16 درصد كاهش می دهد. سیب با داشتن فیبر زیاد به افراد دیابتی كمك می كند تا قند خون خود را تنظیم كنند همچنین سیب از افزایش یا افت ناگهانی قند خون جلوگیری می كند. ویتامین C موجود در سیب به نوع سیب بستگی دارد. اكثر آنها مقادیر فراوانی ویتامین C دارند.

سیب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. یك سیب متوسط با هسته و پوست 80 كالری انرژی دارد. بهتر است سیب را با پوست بخورید اما سعی کنید دانه های سیب را نخورید. زیرا هر كدام، حاوی مقادیر كمی سیانید است. این ماده از درخت وارد سیب می شود تا با آن دانه هایش را پراكنده كند. بدن انسان و حیواناتی كه این دانه ها را بخورند، آنها را دفع می كند. اما باید مراقب دانه های سیب له شده بود و آنها را نخورد. خوردن سیب حدود 20 تا 30 گرم فیبر را برای بدن شما تامین می کند و این درحالیست که رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند خطر بیماری قلبی را پایین بیاورد.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

3. موز

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

موز معروفترین میوه گرمسیری است كه معمولاً نرسیده چیده می شود و تا رسیدن به مقصد می رسد. برای تسریع رسیدگی آن از گاز اتیلن استفاده می شود. تنها میوه ای است كه برای بعضی افراد، چاق كننده است زیرا مقادیر فراوانی نشاسته دارد. روزی یك عدد موز مصرف كنید. زیرا حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن است. موز محتوی 8 آمینو اسید ضروری برای بدن است كه بدن نمی تواند آنها را بسازد. موز منبع غنی فیبر، پتاسیم و ویتامین C است که نقش کلیدی در سلامت قلب و عملکرد عضلات دارد. موز رسیده حركت روده را تنظیم می كند و برخلاف تصور عموم یبوست ایجاد نمی کند. شاید افرادی كه موز نرسیده مصرف می كنند، دچار یبوست بشوند.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید



4. تمشک

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

تمشك میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. میوه تمشك ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت، كمپوت و ... خورده می شود. بوته تمشك در مناطق گرم و مرطوب، در جنگل ها و صحراها می روید و گاهی آن را می كارند. گل های تمشك به رنگ های سفید، صورتی یا به صورت خوشه در ماه های مرداد پدیدار می شود و تا مهر دوام می آورد. قسمت های مورد استفاده بوته تمشك عبارت از میوه ، برگ، تخم، دانه و گل می باشد.

تمشك سرشار از ویتامین های C وK است و برای اوره و فشار خون مفید است. تمشك خون را تصفیه می كند و برای كسانی كه به روماتیسم مبتلا هستند، بسیار مفید است. تمشك برای تسكین درد سودمند است، زیرا تمشك دارای اسید سالسیلیك می باشد. تمشك خون را قلیائی می كند و قند آن برای مبتلایان به مرض قند مفید است. تمشك دارای خاصیت ضد عفونی كننده است. این میوه دارای تقریبا حاوی 10 گرم فیبر در یک فنجان واحد است. خوردن جوشانده برگ تمشك به مقدار 3 تا 4 فنجان در روز و بین غذاهای اصلی، بند آوردن ادرار را معالجه می كند و بهترین دارو بر ضد درد كیسه مثانه است.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

5. گیلاس

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

این میوه نه فقط به خاطر طعم مطبوع بلكه به خاطر ظاهر زیبایش مورد توجه همگان است. شكفتن شكوفه های گیلاس یكی از زیباترین مناظر طبیعت است. مطالعات نشان می دهد كه رنگدانه موجود در گیلاس به رفع مشكلات و دردهای عروقی كمك می كند. این رنگدانه ها محتوی آنتوسیانین هستند. آزمایشات نشان داده است كه آنتوسیانین موجود در گیلاسهای ترش 10 برابر خاصیت ضد التهاب آسپرین عمل می كنند. البته این ماده مثل آسپرین، معده را تحریك نمی كند. گیلاس خاصیت سم زدایی نیز دارد.

از آنجا كه میوه گیلاس دارای چربی و نشاسته كم و فیبر زیاد است مصرف آن در حد مناسب به مبتلایان دیابت و ورم مفاصل توصیه می ‏شود و از آنجا كه قند گیلاس برای افراد دیابتی زیان بار نیست بنابراین دیابتی ها می توانند به میزان توصیه شده از این میوه مصرف كنند. میوه گیلاس همچنین مسكن اعصاب افراد است. چربی اشباع شده در گیلاس بسیار كم است و همچنین مانند سایر گیاهان كلسترول و سدیم ندارد و از طرف دیگر ضمن دارابودن فیبر خوراكی بالا، از ویتامین C بالایی نیز برخوردار است.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

6. زغال اخته

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

زغال اخته بیشتر از آنکه میوه‌ای مرسوم باشد، میوه نوبرانه و هوسانه است که در اواخر تابستان در مغازه‌ها دیده می‌شود. زغال اخته اغلب به فرم توده‌ای در جنگل‌ها و مرداب‌ها و نقاط مرتفع تا کم ارتفاع رشد می‌کند. محل عمده پرورش زغال اخته در ایران، استان قزوین و در مناطق شمالی این استان در بخش‌های رودبار و رودبار الموت است. درخت زغال اخته از نیمه‌های اسفند شکوفه می‌دهد و قریب 2 ماه دارای شکوفه است. این میوه دارای رنگی قرمز و بسیار ترش است. هنگامی که کاملا می‌رسد به رنگ سیاه و شیرین تبدیل می‌شود و کاربرد آن در صنایع غذایی و شکلات سازی، لواشک و... است.

زغال اخته دارای ویتامین C و B است و مقدار زیادی آهن، کلسیم و منیزیم دارد. زغال اخته حاوی بیش از 10 درصد تانن، قند، پکتین، اسیدهای آلی و رنگدانه است. این میوه خوشمزه کم کالری است و باعث اضافه وزن نمی‌شود. قند فروکتوز و گلوگز زغال اخته کم است. مصرف آن برای افراد چاق و بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین این میوه منبع خوبی برای فیبر است. مصرف زغال اخته به کاهش بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. زغال اخته به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می کند. زغال اخته جزو میوه‌هایی است که از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. ابوعلی‌سینا، دانشمند و پزشک مشهور ایرانی آب زغال اخته را برای شستشوی زخم‌های جلدی و گرد ریشه آن را برای التیام زخم‌ها به کار می‌برد. با تمام خواص مفیدی که زغال اخته دارد مصرف بیش از اندازه آن باعث تهوع، اسهال، دل به هم خوردگی و سردرد می‌شود.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

7. انبه

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

انبه محتوی مواد مغذی و تقویت كننده روده است. هضم آن، بسیار آسان است. اگر مشكل معده یا سوء هاضمه دارید، انبه مصرف كنید كه محتوی مقادیر زیادی ویتامین C و كلسیم است. در هند برای جلوگیری از خونریزی، تقویت قلب و مغز مصرف می شود. به علت فراوانی آهن، نقش سازندگی خون دارد. توصیه می شود افرادی كه از كم خونی رنج می برند، انبه مصرف كنند. برای خانمها در طول دوران بارداری مفید است. انبه حاوی ویتامین های مختلفی است. ویتامین A یا بتاكاروتن محافظ پوست و مخاط بویایی است، چشم را تقویت و سوخت و ساز را تنظیم می كند. انبه یكی از غنی ترین منابع بتاكاروتن است. بتاكاروتن، آنتی اكسیدان بسیار قوی است كه ضد رادیكال های آزاد عمل می كند.

یك انبه بیش از نیاز روزانه شما بتاكاروتن دارد. خانواده ویتامین B تقویت كننده سیستم عصبی است و به بدن كمك می كند تا با استرس مقابله كند. در ساخته شدن رنگدانه مو و پوست مؤثر است. انبه به علت داشتن منیزیم و پتاسیم برای كاهش فشار عصبی و داشتن آرامش روحی مؤثر است. زیرا اسید آمینه و تریپتوفان دارد و پیش ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است. اسید آمینه موجود در انبه قابل توجه است. گلوتامین اسید، ماده مغذی مورد مصرف مغز است، كه به تمركز و بهتر شدن حافظه كمك می كنند.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

8. توت فرنگی

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

طبق آخرین تجزیه علمى كه از توت فرنگى كرده اند معلوم شده است كه توت فرنگى دارای مقدار قابل توجهی پروتئین، چربى، سلولز و مواد روغنى، آهك و آهن و املاح حل شدنى می باشد. بین املاح معدنى موجود در توت فرنگی باید از كلسیم، فسفر، سدیم ، منیزیم ، سیلیس ، آهن ، گوگرد، بروم و ید نام ببریم. توت فرنگى داراى ویتامین هاى B و C و K مى باشد. حتی مقدار ویتامین C توت فرنگى زیادتر از مقدار ویتامین C لیموى ترش است. آنچه توت فرنگى دارد به این میوه خاصیت تقویت كننده و مغذى و تصفیه كننده خون و ادرارآور و ترمیم كننده املاح معدنى بدن و قلیا كننده خون داده است.

براى دفاع بدن، در مقابل میكروبها و سموم، میوه اى مفید است، براى منظم كردن اعمال كبد موثر است و فشار خون را به حد معتدل نگه مى دارد و براى اشخاصى كه مرض قند دارند مصرف آن مفید است. توت فرنگى را وقتى كاملا رسیده است انتخاب كنید و با آب جارى بشویید ولى آن را در آب نیندازید كه مدتى بماند زیرا عطر و خواص مفید آن از دست مى رود. خانمهایى كه مى خواهند از توت فرنگى به عنوان معالجه زیبایى استفاده كنند باید پنج یا شش عدد توت فرنگى را در یك پارچه نازك بریزند و فشار دهند تا آب آن در ظرفى خارج و جمع شود و بعد آن را به صورت خود بمالند تا پوست آنها شفاف و با طراوت شود.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید



9. انگور بنفش

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

انواع و اقسام انگور در فصل تابستان و پاییز در دسترس عموم مردم قرار دارد. این میوه یکی از منحصر به ‌فرد‌ترین میوه‌هایی است که در رنگ‌های گوناگون و سایزهای مختلف در بازار وجود دارد. انگور یک میوه بهشتی است و خواص فراوانی دارد. دانه‌های سبز یا قرمز یا حتی بنفش انگور خاصیت‌های جادویی دارند و در درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذارند. به گفته پزشکان، انگور سربازی است که به جنگ بیماری های قلبی می‌رود و ضمن افزایش انعطاف و سلامت ماهیچه‌های قلب، به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند. این میوه در مورد حفظ سلامتی قلب زنان بهتر از مردان عمل می کند و به همین دلیل مصرف آن به طور ویژه برای خانم ها توصیه می‌شود.

انگور از آن دسته میوه‌هایی است که مقادیر قابل توجهی آنتی‌اکسیدانت در خود گنجانده و یک ضد سرطان قوی به شمار می‌آید. گفتنی است دانشمندان اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که انگور از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند. علاوه بر این یک خبر خوش دیگر هم برای طرفداران انگور وجود دارد و آن خاصیت ضد پیری این میوه است که پس از تحقیقات متعدد به اثبات رسیده است. انگور از پیر شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که آب انگور هم به اندازه خود آن و حتی بیشتر از آن برای سلامتی بدن مفید است و پزشکان علاوه بر نوشیدن آب انگور، خوردن میوه آن را هم تاکید می‌کنند. خاصیت دیگری که این میوه دارد این است که اجازه نمی‌دهد پلاکت‌ها در خون به هم بچسبند و از گرفتگی عروق پیشگیری می‌کند. ضدسرطان بوده و خاصیت ضدپیری هم دارد و سلول‌ها را از گزند رادیکال‌های آزاد که عامل پیر شدن سلول‌ها هستند، محافظت می‌کند.

در کل مصرف انگورهای رنگین‌تر می‌تواند برای بدن مفیدتر باشد و به عبارت ساده‌تر تمام میوه‌ها و سبزیجاتی که به رنگ نارنجی، قرمز یا بنفش هستند، خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدپیری بیشتری داشته و مفیدند و هر چه رنگ انگور پررنگ‌تر باشد خصوصا انگور بنفش که حافظ سیستم قلب و عروق بوده و از لخته شدن خون در عروق قلب پیشگیری می کند.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

10. لیمو ترش

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

لیمو ترش محصولی معجزه گر در نابودی سلولهای سرطانی است و 10000 بار قویتر از شیمی درمانی عمل میکند. بسیاری از مردم در اثر سرطان میمیرند در حالیکه این راز همچنان حفظ میشود تا منافع شرکتهای داروسازی به خطر نیفتد. لیمو ترش را میتوان به صورتهای متفاوت مصرف نمود، قسمت گوشتی آن را خورد یا آب آن را مصرف نمود. به صورت شربت و یا صور دیگر، جالب ترین خاصیت آن اثرش بر روی کیست ها و تومورهاست. در مورد این گیاه ثابت شده است که درمان همه انواع سرطان است. همچنین بعنوان یک ضد قارچ و عفونت و کرمها محسوب میشود. فشار خون بالا را تنظیم میکند و و ضد افسردگی است و با استرس و اختلالات عصبی مبارزه میکند. لیمو ترش سلول های سرطانی را در 12 نوع سرطان از جمله سرطان روده، سینه، پروستات، ریه و پانکراس نابود میکند. و جالب تر از همه اینکه این نوع درمان با عصاره لیمو نه تنها سلولهای سرطانی را نابود میکند بلکه سلولهای سالم را نیز آلوده نمی نماید.

این میوه، بهترین سم زدای طبیعی است. اگر می خواهید بدن خود را پاكسازی كنید، صبحها لیمو بخورید. نصف یك لیمو ترش بزرگ را در آبمیوه خود بچكانید. به این ترتیب نوشیدنیها طعم فوق العاده ای پیدا می كنند. لیمو مثل بقیه مركبات منبع مناسب ویتامین C است. لیمو برای پاكسازی دستگاه گوارش مفید است. لیمو را در آب گرم بچكانید و مصرف كنید. با این كار یك نوشیدنی گرم و ملایم و مدٌر بوجود می آید كه سم بدن را دفع می كند مخصوصاً زمانی كه بخواهید در برنامه غذایی خود پاكسازی سموم را داشته باشید. عطر لیمو برای تقویت روحی مناسب است. رایحه درمانها معتقدند این رایحه به تقویت سیستم عصبی كمك می كند.

از لیمو برای تقویت مو نیز استفاده می شود برای افرادی كه موی چرب دارند، مؤثر است. زیرا غدد چربی را تحریك می كند و با تولید چربی موها درخشانتر به نظر می رسند. آب لیمو به خاطر طعم بسیار خوب و قند بسیار کمی که دارد، در طبخ غذاهای مختلف و در نوشیدنیها استفاده می شود. بویژه برای محافظت از سیستم ایمنی بدن در زمستان و جلوگیری از سرماخوردگی سودمند است. لیمو در غذاهای فصل تابستان بویژه در سالادهای سرد مخصوص تابستان نیز استفاده می شود. لیمو معمولاً به همراه غذاهایی که با ماهی تهیه می شوند نیز مصرف می شود.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:44 ::  نويسنده : hosin

مجله نشنال جغرافی در گزیده زیباترین تصاویر نجومی این هفته عکسهایی تماشایی از آسمان شب کاکتوسی، کهکشان یوفو و یک قوی شکننده را برگزیده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجله نشنال جغرافی این هفته نیز گزارش زیباترین تصاویر نجومی را که در هفته گذشته در سایتهای مختلف نجومی منتشر شده اند، معرفی کرد.
شب روی کاکتوسها
به نظر می رسد که این کاکتوسهای بزرگ می خواهند آسمان را لمس کنند. این عکس با نوردهی بالایی در جزیره Isla de Pescado گرفته شده است. این جریزه در بولیوی قرار دارد.
 

یک قوی شکننده
در پس زمینه ای از ستارگان، توده های گاز و گرد و غبار می درخشند. این عکس را تلسکوپ فضایی "گالکس" ناسا گرفته است. چشم انداز ماوراء بنفش این فضاپیما به دانشمندان اجازه می دهد که روی اجرام کیهانی در فاصله 10 میلیارد سال از زمین مطالعه کنند.
این عکس در صورت فلکی قو در فاصله بیش از هزار و 500 سال نوری واقع شده است. این سحابی باقیمانده ابرنواختری است که بین 5 هزار تا 8 هزار سال قبل وجود داشته است. این سحابی بسیار درخشان است چون گازهایی که در اطراف آن قرار دارد هنوز به خاطر موج ضربه ای ساخته شده از انفجار ستاره گرم هستند.
 

حفره ای از زیبایی درون
این عکس با وضوح تصویر بالا که از حفره "هاجکینز"، روی سیاره عطارد توسط کاوشگر مسنجر گرفته شده است به ما اجازه می دهد نگاهی به زیبایی بخش درونی آن بیندازیم.
مسنجر که در سال 2011 وارد مدار عطارد شد به دانشمندان کمک می کند که اسرار مختلف این سیاره از جمله تاریخ ژئولوژیکی، چگالی و ترکیبات هسته آن را حل کند.
 

نور کهکشانی
این نور درخشان در طیف مادون قرمز را تلسکوپ فضایی اسپیتزر از کهکشان مارپیچ NGC 891 گرفته است.
 

رنگهای مریخ
این، عکس جدیدی از منطقه "نیلی فوسائه" مریخ است. در این تصویر که توسط کاوشگر مدارگرد Mars Reconnaissance ناسا گرفته شده است سطح سیاره سرخ را همانند آمیزه ای از رنگها نشان می دهد.
 

کریسمس در ماه مارس
ستارگان درخشانی که در توده ستاره ای باز "درخت کریسمس" گردهم آمده اند نوری ساطع می کنند که گرد و غبار و گازهای سحابی مخروط را روشن می کند.
این توده ستاره و سحابی آن که همچنین با عنوان NGC 2264 نیز شناخته می شوند در فاصله حدود 2 هزار و 700 سال نوری در صورت فلکی تک شاخ قرار دارند.
 

غروب شگفت انگیز
این عکس هنری از سیاره Gliese 667 Cc ، سه خورشید را نشان می دهد که در سطح این "ابَر زمین" غروب می کنند. یک منظومه ستاره ای سه گانه با عنوان Gliese 667 در صورت فلکی عقرب محتوی این سیاره است.
این عکس برپایه اطلاعاتی که تلسکوپ HARPS از سیارات سنگی جمع آوری کرده ساخته شده است. ستارگان کوتوله سرخ بسیار رایج هستند. در راه شیری در حدود 160 میلیارد کوتوله سرخ وجود دارند.
 

 
کهکشان یوفو
این کهکشان مارپیچ متقاطع که با عنوان NGC 2683 شناخته می شود شبیه به بشقاب پرنده ای معلق در هوا است. به همین دلیل آن را با عنوان "کهکشان یوفو" نیز می نامند. این عکس را تلسکوپ فضایی هابل گرفت.

 



یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:27 ::  نويسنده : hosin

غذاهای سالم یعنی غذاهای کم چرب

بسیاری از افراد فکر می‌کنند غذاهای سالم یعنی غذاهای بسیار کم چرب؛ اما این تصور اشتباه است. اولاً، بسیاری از غذاهای کم چرب، غذاهای سالمی نیستند. مثلاً اگر ماست کم‌چرب، اسنک‌ها و غذاهای آماده پر از نمک، قند و برخی افزودنی‌های دیگر باشند، با وجود کم چرب بودن، بسیار مضر خواهند بود. در ضمن تمام چربی‌ها مثل هم نیستند و برخی از آن‌ها واقعاً برای بدن ما مفیدند؛ مثلاً چربی‌های تک اشباعی موجود در آووکادو،روغن زیتون و آجیل‌ها برای کاهش وزن، سلامت قلب و کاهش کلسترول بدن هستند. هنگام مقایسه غذاها با یکدیگر، بهتر است اول به نوع چربی موجود در آن‌ها و اینکه چقدر ارزش غذایی دارند، فکر کنید و بعد به مقدار چربی موجود در آن‌ها.

هر چه طبیعی‌تر، سالم‌تر

اینکه هر چه غذا طبیعی‌تر باشد، سالم‌تر است، درست نیست. همین غذاهای طبیعی نیز نباید از قند، نمک و چربی‌های اشباع شده انباشته باشند. خوردن غذاهای طبیعی در حد امکان توصیه می‌شود؛ اما هنگام استفاده از آن‌ها نیز مواد تشکیل دهنده‌شان را چک کنید تا مطمئن شوید به همان اندازه که به نظر می‌رسند، سالم هستند یا خیر.

سیب‌زمینی‌ها بهترین انتخاب

با تأکیدی که این روزها بر خوردن بیشتر میوه‌ها و سبزیجات می‌شود، بیشتر مردم فکر می‌کنند یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه سیب‌زمینی است؛ در حالی که چیپس‌ها از همین سیب‌زمینی تهیه می‌شوند و به هیچ وجه مصرف آن‌ها توصیه نمی‌گردد. بله حقیقت این است که سیب‌زمینی بهترین انتخاب نیست. با آنکه سرشار از فیبر، ویتامین‌های B و پتاسیممی‌باشد، آن را جزء غذاهای پرنشاسته می‌دانند، نه میوه‌های بسیار سالم. برای آنکه به رژیم غذایی خود سبزیجات بیشتری بیفزایید، بهتر است به جای سیب‌زمینی پخته معمولی از سیب‌زمینی شیرین استفاده کنید.

میوه‌های تازه؛ تنها گزینه

خوشبختانه روش‌های دیگری نیز برای مصرف میوه‌ها و بهره‌مندی از خواص آن‌ها وجود دارد. در حالی که مصرف میوه‌های تازه به شدت توصیه می‌شود (چرا که هم باعث احساس سیری و هم تأمین سلامت بیشتر می‌شوند)، می‌توانید از آن‌ها به صورت‌های دیگر نیز استفاده کنید؛ مثل آب‌میوه‌ها، میوه‌های خشک، میوه‌های فریز شده، کنسروی و حتی دسرهای میوه.

درست است که این مواد نمی‌توانند جای غذا و میوه‌های تازه را بگیرند و زیاده‌روی در مصرف آن‌ها حتی می‌تواند باعث چاقی و خطرات دیگر شود، اما بسیاری از ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند. پس می‌توانید در مواقعی که دسترسی به میوه تازه ندارید و یا منع مصرف از میوه‌های معمولی را دارید، به صورت منطقی از آن‌ها استفاده کنید.

گیاه‌خواران دچار کمبود پروتئین می‌شوند

یکی از شایع‌ترین سوء تفاهم‌ها در مورد افراد گیاه‌خوار این است که در برنامه غذایی آن‌ها به اندازه کافی پروتئین وجود ندارد. یکی از دلایل این طرز فکر این است که بدن برای حفظ سلامت خود نیاز به پروتئین زیاد دارد؛ اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف پروتئین به مقدار زیاد برای سلامتی مضر است و در واقع رژیم گیاه‌خواری به خاطر برخورداری از این ویژگی تأثیر زیادی در افزایش طول عمر و حفظ سلامت دارد. دومین دلیل این سوء تفاهم این است که مردم گوشت را مهم‌ترین منبع تأمین پروتئین می‌دانند؛ در حالی که پروتئین در بسیاری از سبزیجات به مقدار فراوان جود دارد و از طرفی این سبزیجات عاری از چربی‌های اشباع شده موجود در گوشت هستند و می‌توانند برای سلامت بسیار هم مفید باشند.

عدم تحمل غذاها همان حساسیت غذایی است

بسیاری از مردم حساسیت غذایی را همان عدم تحمل غذایی می‌دانند؛ اما این دو یکی نیستند. بسیاری از افراد که معتقدند حساسیت غذایی دارند، در واقع دچار عدم تحمل غذایی هستند. با اینکه حساسیت غذایی شیوع کمی در میان مردم دارد، تأثیر آن بسیار زیاد است و سیستم دفاعی بدن را نیز درگیر می‌کند. علائم حساسیت غذایی بسیار شدید و حتی گاه خطرناک است. اما عدم تحمل غذایی، در اصل دستگاه گوارش را درگیر می‌کند، یعنی دستگاه گوارش هضم برخی غذاها را به سختی انجام می‌دهد. این عارضه هر چقدر هم که ایجاد ناراحتی کند، سلامت و زندگی فرد را تهدید نمی‌کند.

آب معدنی سالم‌تر از آب شیر

همیشه و همه جا به ما توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت خود بیشتر آب بنوشیم و برخی از ما به اشتباه فکر می‌کنیم که آب معدنی سالم‌تر از آب شیر است؛ اما هیچ دلیل علمی برای اثبات این قضیه وجود ندارد. حتی برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که برخی از آن‌ها چندان هم سالم نیستند. در تحقیقاتی که چندی پیش در مورد آب‌های بطری و آب‌های شیر به عمل آمد، ثابت شد که ۲۵ درصد از آب‌های بطری از همان آب شیر پُر می‌شوند! برخی آن‌ها هم حاوی مواد شیمیایی مثل «فتالیت‌ها» هستند که باعث بر هم خوردن تعادل هورمونی می‌شوند (البته اگر به میزان زیاد مورد مصرف قرار بگیرند).

شکر قهوه‌ای سالم‌تر از شکر سفید

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که شکر قهوه‌ای نیز همانند برنج قهوه‌ای و نان قهوه‌ای سالم‌تر از نوع سفید آن می‌باشد؛ اما این تصور کاملاً اشتباه است. البته شکر قهوه‌ای مقدار کمی املاح در خود دارد، اما این مقدار آنقدر جزئی است که در واقع هیچ منفعتی از آن‌ها نصیب شما نمی‌شود. شکر قهوه‌ای نیز مثل شکر سفید است؛ با همان مقدار کالری و همان خطرات. همان خطراتی که شکر سفید دارد، شکر قهوه‌ای نیز دارد؛ مثل بیماری‌های قلبی، خرابی و از بین رفتن دندان‌ها، چاقی و …

غلات صبحانه؛ صبحانه ایده‌آل

این طرز فکر کاملاً اشتباه است. شکر استفاده شده در مواد غذایی بسته‌بندی شده که از غلات تهیه می‌شوند، بسیار بالاست؛ حتی در سالم‌ترین برندها.

بر اساس پژوهش‌ها، فقط یک صدم برندهایی که محصولات غذایی حاوی غلات تهیه می‌کند، به مقدار سالم چربی قند و نمک دارند. بله کاملاً درست است که بسیاری از این غلات حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند، اما اگر بتوانید این مواد مغذی را از طریق مواد طبیعی به دست آورید، بسیار بهتر است. مثلاً جو، نان و تخم‌مرغ بخورید. این انتخاب‌ها برای صبحانه ایده‌آل‌ترند.

هوس خوردن = کمبود

یکی از بزرگ‌ترین سوء تفاهم‌ها در مورد هوس خوردن غذا این است که بدن دچار کمبود آن شده و باید هر چه زودتر برطرف شود. در این رابطه باید گفت، هوس خوردن چیزی فقط مربوط به فکر و ذهن خود می‌شود. اغلب مردم وقتی که هوس خوردن چیزی می‌کنند، با سالم بودن و خاصیت آن کاری ندارند. مثلاً معمولاً بیشتر ما هوس خوردن پیتزا و برخی غذاهای فست‌فودی را می‌کنیم و هیچ ارتباطی بین این موضوع و کمبود مواد مغذی در بدن وجود ندارد. هوس خوردن غذاهای شیرین، پر شکر و پر از چربی‌های اشباع‌شده نه تنها به سلامتی کمک نمی‌کند، بلکه آن را به خطر هم می‌اندازد.



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:3 ::  نويسنده : hosin

سرطان یکی از خطرناکترین بیماری های دنیاست سعی داریم شما را با مواد غذایی ضد سرطان اشنا کنیم

1- گوجه فرنگی
گوجه فرنگی غیر از ویتامین C ، محتوی مقدار زیادی “لیکوپن” می باشد. لیکوپن ماده ای است که خطر سرطان های پروستات و تخمدان را کم می کند.
محصولات گوجه فرنگی از قبیل: رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و کچاپ نیزضد سرطان می باشند.

۲- کلم بروکلی و دیگر کلم ها
کلم ها غیر از کلسیم، منبع غنی “سولفورافان” ( sulforaphane ) هستند. این ماده خطر بروز سرطان های معده ، سینه و پوست را کم می کند.
مقدار سولفورافان در کلم بروکلی بیشتر از بقیه کلم هاست.

۳- آواکادو
آواکادو، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد. همچنین، منبع خوب بتاکاروتن و آنتی اکسیدان می باشد. مصرف آواکادو برای درمان سرطان کبد و بیماری های کبدی مفید است.

۴- توت ها
توت ها دارای ماده ای به نام “آنتوسیانین” ( anthocyanin ) هستند. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و در مقابل سرطان های روده بزرگ و مری از بدن محافظت می کند.

۵- دانه سویا
سویا داری “ایزوفلاون” می باشد. محصولات به دست آمده از سویا مانند توفو، شیر سویا و آجیل سویا نیز دارای این ماده می باشند.
این ماده خطر سرطان های سینه، تخمدان و پروستات را کاهش می دهد که این کار را به وسیله محافظت سلول های بدن از اثرات زیان آور استروژن ها انجام می دهد.

۶- چای
چای سبز و چای سیاه دارای منبع طبیعی “”catechin می باشند. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و از رشد سرطان جلوگیری می کند. همچنین سرطان های کبد، پوست و معده را کاهش می دهد.

۷- کدو تنبل
کدو تنبل ، هویج، نارنج، فلفل قرمز و زرد و سیب زمینی شیرین منبع غنی “بتا کاروتن” هستند. این مواد به عنوان آنتی اکسیدان های قوی شناخته شده اند و مصرف مداوم آنها منجر به کاهش انواع مختلف سرطان ها می شود.

۸- اسفناج
اسفناج دارای “لوتئین” ( lutein )، ویتامین های A ، C و E می باشد. همه این مواد به عنوان آنتی اکسیدان شناخته شده اند. اسفناج سرطان های کبد، ریه، سینه، تخمدان، روده بزرگ و پروستات را از بدن دور می کند.

۹- چغندر قرمز
چغندر دارای “فلاوونوئید” می باشد. این ماده به عنوان یک ضد سرطان شناخته شده است. ادرار اشخاص مصرف کننده این چغندر، قرمز رنگ می باشد.

۱۰- هویج
هویج دارای “بتاکاروتن” زیادی می باشد و برای جلوگیری از سرطان های ریه، دهان، حلق، معده، روده، کیسه صفرا ، پروستات و سینه بسیار مفید می باشد. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

۱۱- سیر
مطالعات نشان داده که خانواده پیازها، از قبیل، سیر، موسیر و تره فرنگی، در افراد سالم سلول های سرطان زا را از بین می برند و در بیماران سرطانی، رشد این سلول ها را کُند می کنند. در این رابطه، اثر سیر از همه بیشتر می باشد. به طور کلی، سیر خطر سرطان های معده، روده بزرگ، مری و سینه را کم می کند.
سیر ریز ریز شده را ۱۰ دقیقه قبل از آماده شدن غذا، در غذای خود بریزید تا قدرت مبارزه با سرطان را در بدن خود افزایش دهید.

۱۲- آناناس
آناناس دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C می باشد. این میوه، بدن را در برابر سرطان های ریه و سینه حفظ می کند.

۱۳- سیب
همانطور که می دانید سیب یک آنتی اکسیدان می باشد. علاوه بر آن، دارای ماده ای به نام “quercetin” می باشد. این ماده خطر سرطان ریه و رشد سلول های سرطان پروستات را کم می کند. 

۱۴- پرتقال
همانطور که می دانید، پرتقال منبع غنی ویتامین C است. تحقیقات نشان داده است که، این میوه اثر ضد سرطانی نیز دارد. پرتقال، از سرطان معده و ریه جلوگیری می کند.

۱۵- انگور قرمز
انگور قرمز ماده ای دارد که از فعالیت آنزیمی که مسئول ساخت و رشد سلول های سرطانی است، جلوگیری می کند.

۱۶- ریشه شیرین بیان
ریشه شیرین بیان از رشد سلول های سرطان پروستات جلوگیری می کند. ولی در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا مصرف بیش از اندازه آن، موجب افزایش فشار خون می گردد.

۱۷- قارچ
قارچ، سطح ایمنی بدن را بالا می برد و با سلول های سرطانی می جنگد.

۱۸- غذاهای دریایی و روغن ماهی
از آنجایی که غذاهای دریایی دارای اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند، روی سوخت و ساز سلول ها اثر دارند و مصرف اسیدهای چرب اشباع را کم می کنند.
مصرف روزانه ی این غذاها، قوی ترین و موثرترین اسلحه برای مبارزه با سرطان ها می باشد و سرطان هایی از قبیل، روده بزرگ، پروستات و سینه را از بین می برند.

۱۹- مویز
دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ و ویتامین E می باشد.
مویز ضد سرطان، درمان کننده سرطان، درمان کننده بیماری های قلبی و پایین آورنده ی فشار خون است و برای نرمی و انعطاف پذیری رگ ها بسیار مفید می باشد.

۲۰- زردچوبه
زردچوبه از سرطان های معده و روده بزرگ جلوگیری می کند. همچنین تعداد سلول های سرطانی را کم می کند.



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:39 ::  نويسنده : hosin


این که استفاده از کلیدهای میانبر چقدر در افزایش سرعت کار و بازدهی ما تاثیر داره کاملا روشنه و نیازی به توضیح نداره ، ولی این مهمه که از چه کلیدهای میانبری استفاده کنیم ، آیا به نظر شما همه کلیدهای میانبر فتوشاپ در منوها مستند شده اند؟!

اینجا ما دست گذاشتیم رو اون میانبرهایی که بر خلاف معمول در منوها هیچ اثری از اونها نیست و حتی در برخی موارد یک عملکرد جدید ارائه میدن ، شاید با برخی از اونها آشنا باشید ولی شما
مطمئن باشید موارد جالبی تو این لیست وجود داره که علیرغم اینکه  کاربرد فراوانی داشته شاید تا به حال ازشون استفاده نکرده اید.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


تذکر ۱ : تصاویر استفاده شده ، برای سیستم عامل مک ، قرار داده شده و معادل ویندوزی اونها به شرح زیره :

- کلید Option معادل کلید Alt
- کلید Command یا Cmd و یا تصویر سیب معادل کلید Ctrl


تذکر ۲  : اکثر میانبرهای ارائه شده در بیشتر نسخه های کنونی فتوشاپ قابل اجرا هستند به جز برخی موارد که مختص فتوشاپ CS5 هستند و البته تعداد معدودی از میانبر ها هم در سیستمهایی با سخت افزار مناسب اجرا خواهند شد .


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۱- درگ کردن (کشیدن) ناحیه انتخاب

با Marquee tool روی سند یک ناحیه انتخاب رسم کنید و البته وقتی به اندازه مورد نظر رسیدید کلید ماوس رو رها نکنید و در همون حینی که کلید ماوس فشرده شده ، کلید Spacebar رو پایین نگه دارید و ماوس رو حرکت دهید تا ناحیه انتخابی به مکان مورد نظر حرکت کند .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۲- جا به جایی سند به چپ و راست

کلید Ctrl رو نگه دارید و اسکرول ماوس رو حرکت بدید تا سند به چپ و راست حرکت کنه مثلا Ctrl+Up Scroll سند رو به راست حرکت میده .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۳- کاوش کردن (browse) لیست فونتها

کرسر ماوس رو در کادر انتخاب فونتها قرار بدید ، حالا با کلیدهای جهت دار بالا و پایین میتونید بین فونتها مختلف حرکت کنید .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۴- تغییر اندازه فونت

متن مورد نظر رو انتخاب کنید و سپس برای تغییر اندازه به این صورت عمل کنید :

< + Ctrl+ Shift : افزایش اندازه فونت

> + Ctrl+ Shift : کاهش اندازه فونت

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۵- بزرگنمایی با غلطک ماوس (Scroll wheel)

Ctrl+Alt رو بگیرید و با غلطک ماوس به بالا و پایین اسکرول کنید .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۶-تغییر مقادیر عددی input box ها

روی کادرهای ورود مقادیر عددی کلید Ctrl رو بگیرید و با کلیک چپ ماوس به راست و چپ حرکت کنید تا مقادیر افزایش و یا کاهش پیدا کنند ، اگه کلید های Shift+Ctrl رو بگیرید مقادیر به صورت مضربی از ۱۰ تغییر خواهند کرد (۱۰تا ، ۱۰تا تغییر میکنه) . این میانبر در همه input box ها در هر پلتی که باشه کار میکنه .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۷- تغییر گزینه ها و یا مقادیر input box ها با اسکرول ماوس

در یک کادر input box قرار بگیرید و با غلطک ماوس به بالا و پایین اسکرول کنید تا مقادیر عوض بشه .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۸- تغییر مقادیر عددی input box ها با کلیدهای جهت دار بالا و پایین

در یک کادر ورود مقادیر عددی قرار بگیرید و با کلیدهای جهت دار بالا و پایین مقادیر را تغییر دهید ، اگر کلید Shift رو هم فشار بدید مقادیر به صورت مضربی از ۱۰ تغییر خواهند کرد .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۹- بزرگنمایی ۱۰۰%

برای افزایش بزرگنمایی به ۱۰۰% روی دکمه ذره بین در نوار ابزار دوبار کلیک کنید .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۱۰- جمع کردن و یا باز کردن همه گروهها (layer group)

در حالی که کلید Ctrl رو نگه داشته اید روی مثلث کوچک یکی از گروه ها کلیک کنید تا همه انها جمع شوند و یا گسترده شوند .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۱۱- نمایش و مخفی کردن لایه ها در یک ردیف

اگر میخواهید چند لایه رو که پشت سر هم هستند خاموش و یا روشن کنید به جای کلیک کردن روی چشم تک تک آنها ، از همون بالا یا پایین شروع کنید و کلیک چپ ماوس رو نگه دارید و به بالا و یا پایین حرکت کنید .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۱۲- مخفی کردن سایر لایه ها

اگه میخواهید یک لایه نمایش داده بشه و بقیه خاموش بشن ، کلید Alt رو نگه دارید و روی اون لایه کلیک کنید .

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۱۳- جا به جایی بین Blending Mode ها

کلیدهای Alt+Shift رو بگیرید و کلیدهای + یا – رو بزنید تا بین گزینه های مختلف جا به جا بشید ، البته توجه کنید که چه ابزاری در حال انتخابه ، اگه ابزارهایی در حال انتخاب باشه که خودشون در option bar پارامتر انتخاب حالت دارند (mode) ، استفاده از این کلید میانبر مقادیر مربوط به اون ابزار رو تغییر میده و اگه مثلا میخواهید مقادیر blending لایه ها رو تغییر بدید روی ابزاری سوئیچ کنید که Mode نداشته باشه شبیه move و بعد ، از این کلید ها استفاده کنید .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۱۴- ست کردن Blending mode به گزینه مورد نظر

مثل گزینه ۱۳ کلیدهای Alt+Shift رو نگه دارید و با زدن کلید مناسب شبیه موارد زیر ، حالت blending مناسب رو انتخاب کنید :

Alt+Shift+N : Normal

Alt+Shift+S: Screen

Alt+Shift+M: Multiplay

Alt+Shift+C: Color

و …

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۱۵- قفل کردن لایه transparency

کلید / رو بر روی لایه مورد نظر بزنید تا lock tranparency pixel بشه (محافظت از نواحی شفاف)

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۱۶- به انتخاب در آوردن کانالها

در پلت channels ، کانالهای رنگی لیست شدخ اند و اگه دقت کرده باشید جلوی هر کانال کلید ترکیبی روشن کردن اون کانال هم قرار گرفته ، حالا شما میتونید با زدن کلیدهای Alt+Ctrl و عدد مربوط به لایه رنگی مورد نظر ، اون کانال رو به حالت انتخاب در بیارید .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۱۷- آشکار و یا مخفی کردن پلت ها و نوار ابزار

با زدن کلید TAB پلتهای سمت چپ و نوار ابزار سمت راست و option bar آشکار و یا مخفی خواهند شد .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۱۸- تغییر اشاره گر ماوس به حالت precise در سند طراحی

کلید CapsLock رو بزنید تا حالت presice اشاره گر ماوس فعال بشه ، حالت precise یا اصطلاحاً “دقیق” حالتیه که اشاره گر ماوس وابسته به ابزار انتخاب شده نیست و در یک شکل واحد برای همه ابزارها ظاهر میشه ، مثلا اگه CapsLock رو بزنید و ابزار براش و یا Paint Bucket tool رو انتخاب کنید اشاره گر تغییری نمیکنه .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۱۹- جا به جایی سریع بین ابزارهای یک گروه

در نوار ابزار برخی از ابزارها در دل خودشون چند تا ابزار دیگه دارن ، مثلا Marquee tool رو اگه کلیک کنید و نگه دارید و یا کلیک راست کنید ، ابزارهای داخلش نشون داده میشه ، جلوی هر ابزار کلید ترکیبی اون اومده ، برای سوئیچ کردن بین ابزارهای مختلف یک گروه ، کلید Shift رو بزنید و کلید ترکیبی مورد نظر رو انتخاب کنید مثلا Shift+M بین ابزارهای مختلف Marquee tool سوئیچ میکنه ، البته توجه کنید که فقط بین حالت بیضی و مستطیل سوئیچ میشه چون دو ابزار دیگه در این گروه کلید ترکیبی ندارند .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۲۰- تغییر اندازه براش یا قلم مو

با کلیدهای ] و [ میتونید سایز ابزار براش رو کم و زیاد کنید و البته با نگه داشتن کلید Shift و این کلیدها به جای تغییر سایز ، نرمی و سختی براش تغییر میکنه .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۲۱- تغییر Opacity

وقتی ابزار براش رو انتخاب کردید با زدن کلیدهای ۱ تا ۹ مقادیر opacity قلم از ۱۰ تا ۹۰ تغییر میکنه ، مثلا برای ۵۰ کلید ۵ رو بزنید ، البته اضافه میکنم که برای تغییر Flow کلید Shift رو همراه این اعداد بزنید تا به جای opacity ، مقدار flow تغییر کنه ، و باز هم اضافه میکنم که این تکنیک در همه ابزارهایی که پارامترهای opacity و flow دارند کار میکنه ، فقط توجه کنید زمانی که مثلا ۱ زدید مقدار ۱۰ تعیین میشه و اگه خواستید ۲۰ و یا مقدار دیگه ای تعیین کنید فورا بعدش این کار رو انجام ندید چون مثلا اگه اول ۱ و فورا بعدش ۲ بزنید به جای ۲۰ ، ۱۲ ست میشه .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۲۲- تکثیر (کپی) لایه ها

- برای کپی کردن لایه ها چندین روش وجود داره (ابتدا لایه مورد نظر رو انتخاب کنید) :
- کلید های Ctrl+Alt رو بزنید و لایه مورد نظر رو کمی بکشید سمت راست یا چپ (روی خود لایه)
- تکثیر افقی و عمودی ، یعنی لایه های کپی شده در سند به کدوم طرف رشد کنند :

تکثیر افقی به سمت راست : Ctrl+Alt+Right Arrow
تکثیر افقی به سمت چپ : Ctrl+Alt+Left Arrow
تکثیر عمودی به سمت بالا : Ctrl+Alt+Up Arrow
تکثیر عمودی به سمت پایین : Ctrl+Alt+Down Arrow

- تکثیر دقیق یک لایه ، یعنی دقیقا رو خودش کپی بشه و لایه کپی شده اصلا جا به جا نشه : Ctrl+J
- کلید Alt را بگیرید و لایه مورد نظر را بکشید تا یک نسخه کپی تهیه شود .

همینجا نکته ای مهم اضافه میکنم : در کلیدهای ترکیبی که همراه با کلید Alt هستند شبیه Alt+Shift و یا Alt+Ctrl شما ابتدا کلید Ctrl رو فشار بدید تا سهوا با زدن کلید Alt نرید روی منوها که به خاطرش مجبور بشید کلید Esc بزنید تا از دوباره کلیدها رو بزنید.

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۲۳- ترکیب همه لایه های روشن (نمایان) در یک لایه جدید

گاهی اوقات لازم میشه که همه لایه های روشن رو با هم ترکیب کنید و نتیجه رو ببینید ، برای این کار کلیدهای Ctrl+Alt+Shift+E رو بزنید ، با این کار همه لایه هایی که روشن هستند با هم ادغام میشن و در یک لایه جدید تحویل شما داده میشه .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۲۴- تغییر رنگ ناحیه کاری (Workspace) فتوشاپ

ابتدا با انتخاب Foreground ، رنگ مورد نظر رو انتخاب کنید ، حالا ابزار Bucket tool رو انتخاب کنید و همراه با کلید Shift در ناحیه خارج از سند و در محیط کار فتوشاپ کلیک کنید تا رنگ مورد نظر اعمال بشه .
البته با کلیک راست در ناحیه workspace و انتخاب گزینه custom هم میتونید رنگ مورد نظر رو انتخاب کنید .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۲۵- پر کردن لایه با رنگ های Background و یا Foreground

بعد از انتخاب لایه مورد نظر از کلیدهای زیر برای رنگی کردن لایه استفاده کنید :
پر کردن لایه با رنگ foreground (پیش زمینه) : Alt+Delete یا Alt+BackSpace
پر کردن لایه با رنگ Background (پس زمینه) : Ctrl+Delete یا Ctrl+BackSpace
پر کردن مکان های غیر شفاف (non-transparent) لایه با رنگ Foreground (پیش زمینه) : Alt+Shift+Delete یا Alt+Shift+Backspace
پر کردن مکان های غیر شفاف (non-transparent) لایه با رنگ Background(پس زمینه) : Ctrl+Shift+Delete یا Ctrl+Shift+Backspace

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید 26- سوئیچ کردن بین پنجره های اسناد باز شده

اگر چند پنجره و یا سند دارید ، با زدن کلیدهای Ctrl+Tab بین آنها میتونید جا به جا بشید .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۲۷- انتخاب نواحی غیر شفاف یک لایه

کلید Ctrl رو نگه دارید و روی tumbnail لایه مورد نظر کلیک کنید تا به حالت انتخاب در بیاد .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۲۸- تغییر مقیاس از نقطه وسط

وقتی ابزار Marquee tool و یا free transform و … را انتخاب میکنید میتوانید با نگه داشتن کلیدهای Alt+Shift و درگ کردن دقیقا از نقطه وسط و با هماهنگی طول و عرض تغییر مقیاس بدید . کلید Alt برای تغییر مقیاس مرکز گرا استفاده میشه و Shift برای حفظ تناسب عرض و طول استفاده میشه .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۲۹- میانبری برای Eyedropper

اگر براش را انتخاب کرده باشید ، با نگه داشتن کلید Alt ، به صورت موقت ابزار Eyedropperh ظاهر میشه و با زدن کلیدهای Alt+Shift ابزار Color Sampler Tool فراخوانی میشه و میتونید از مکان مورد نظر نمونه برداری کنید .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۳۰- تعریف کلیدهای ترکیبی سفارشی برای فتوشاپ

برای رفتن به پنجره تنظیم کلیدهای ترکیبی سفارشی ، کلیدهای مقابل رو بزنید : Ctrl+Alt+Shift+K
هر چند توصیه میکنم کلید ترکیبی سفارشی تعریف نکنید ، کلیدهای پیش فرض به خوبی تعریف شدن و مهمتر از اون اینه که ، با کلیدهای پیش فرض کار کنید تا با هر فتوشاپی جلوی شما گذاشتن بتونید کار کنید و دم به دم کلیدهای ترکیبیش رو عوض نکنید (البته اگه اجازه این کار داشته باشید!) .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۳۱- تبدیل موقتی دکمه Cancel به Reset در بعضی از پنجره های محاوره ای (Dialog boxes)

در برخی از پنجره های محاوره ای شبیه Layer Style و … اگه تنظیماتی اعمال کردید و خواستید ریست کنید دکمه Alt رو نگه دارید تا دکمه Cancel به Reset تبدیل بشه و با کلیک بر Reset تنظیمات به حالت اولیه برمیگرده .


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۳۲- Strock کردن یک مسیر (path)

مسیر مورد نظر رو انتخاب کنید (مسیری که با ابزاری مثل Pen رسم شده) و سپس ابزار براش رو انتخاب و بعد از تنظیم پارامترها و مقادیر براش ، کلید Enter رو بزنید ، میبینید که دقیقا در طول مسیر خطی با مشخصات تعیین شده رسم میشود .


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۳۳- به انتخاب در آوردن مسیر (path)

روی مسیر مورد نظر کلیک کنید و کلیدهای Ctrl+Enter رو بزنید تا به حالت انتخاب در آید (مهم نیست که چه ابزاری انتخاب شده باشد) ، اگه قبلا ناحیه انتخابی وجود داشته باشد با زدن کلیدهای Ctrl+Shift+Enter مسیر به حالت انتخاب در آمده و به ناحیه انتخاب قبلی افزوده میشود .


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۳۴- تغییر در افکتهای Layer Style با کمک ماوس

وقتی پنجره Layer style باز است و مثلا یک افکت Drop Shadow اضافه کرده اید میتوانید با کلید چپ ماوس در حالی که ابزار Move انتخاب شده است ، روی سند محل سایه را تغییر دهید (با درگ کردن سایه) ، این حالت برای Inner Shadow هم صادق است و اگر کلید Alt رو پایین نگه دارید و درگ کنید مقادیر Graddiant Overlay و Pattern Overlay و Stain Effect نیز تغییر خواهند کرد .


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۳۵- تغییر اندازه و درجه نرمی براش (قلم مو)

بعد از انتخاب ابزار براش کلید Alt را نگه دارید و در همین زمان کلید راست ماوس را بزنید ، با درگ کردن به سمت راست و چپ اندازه قلم افزایش پیدا میکنه و با بالا و پایین درگ کردن Hardness و یا درصد نرمی و سختی قلم تغییر میکنه .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۳۶- بزرگنمایی موقت

مهم نیست که چه ابزاری را انتخاب کرده اید ، هر وقت خواستید زوم کنید کلیدهای Ctrl+SapceBar رو فشار دهید و برای کوچک کردن هم Ctrl+Alt+SpaceBar و در محل مورد نظر کلیک کنید و یا به چپ و راست درگ کنید .


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۳۷- انتخاب موقت رنگ برای براش

در حالی که ابزار براش (brush) رو انتخاب کرده اید کلیدهای Alt+Shift را نگه دارید و کلیک راست ماوس رو فشار دهید تا کادر انتخاب رنگ به صورت موقت ظاهر بشه .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۳۸- انتخاب موقت ابزار Move

روی هر ابزاری که هستید به محض فشردن کلید Ctrl ابزار Move به صورت موقت ظاهر میشه و میتونید شی مورد نظر رو جا به جا کنید .


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۳۹- بزرگنمایی همزمان چند سند

اگه چند تا سند باز کردید که مثلا داخل هر کدوم یک عکس قرار داره و حالا میخواهید با زوم کردن هر سه تا سند زوم بشن ، ابتدا پنجره ها رو کنار هم قرار بدید طوری که همه رو ببینید ، حالا کلیدهای Ctrl+Shift+Space رو بزنید و روی یکی از سندها کلیک کنید تا همه با هم زوم بشن ، برای کوچک کردن هم کلید Ctrl+Shift+Alt+Space رو بزنید .


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۴۰- بزرگ کردن و یا کوچک کردن دسته ای حروف

فرض کنید که چند خط متن نوشته اید و متوجه شدید که باید همه این چند خط رو با حروف بزرگ مینوشتید چی کار میکنید؟ به جای تایپ دوباره متن ، متن مورد نظر رو انتخاب کنید و کلیدهای Ctrl+Shift+K رو فشار بدید ، با این کار میتونید بین بزرگ و کوچک بودن حروف سوئیچ کنید ، البته برای استفاده از این امکان حتما باید بدون فعال بودن کلید Caps Lock متن رو بنویسید .


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۴۱- تغییر مقادیر Tracking و kerning حروف

متن مورد نظر رو انتخاب کنید و سپس با کلیدهای Alt و کلیدهای جهت دار راست و چپ مقدار Tracking یا فاصله حروف رو افزایش و یا کاهش بدید ، اگر یک کلمه و یا خط و یا کل یک پاراگراف را انتخاب کنید مقدار Tracking تغییر میکنه ولی اگه دو تا کاراکتر پشت سر هم رو انتخاب کنید مقدار Kerning تغییر خواهد کرد .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۴۲- تغییر فاصله بین خطوط متن (تغییر Leading)

خطوط مورد نظر رو انتخاب کنید و سپس Alt + کلیدهای جهت دار بالا و پایین رو بزنید تا فاصله بین خطوط افزایش و یا کاهش پیدا کنه .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۴۳- تغییر مقدار Baseline متن

در یک متن ، کاراکترهای مورد نظر رو انتخاب کنید و سپس با کلیدهای Alt+Shift و کلیدهای جهت دار بالا و پایین ، خط مبنا رو تغییر بدید که با این کار متن به بالا و یا پایین منتقل میشه .

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۴۴- سوئیچ کردن بین رنگ های Foreground و Background

برای جا به جا شدن جای رنگهای پس زمینه و پیش زمینه کلید X رو بزنید .


به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید ۴۵- ریست کردن تنظیمات فتوشاپ به حالت اولیه

اگه فتوشاپ خیلی به هم ریخته است و تنظیماتش مثل روز اول نیست و شما خیلی سریع و بدون دردسر میخواهید فتوشاپ رو مثل روز اولش بکنید ، فتوشاپ رو ببندید و یکبار دیگه اینطوری اجرا کنید : قبل از باز کردن فتوشاپ کلیدهای Ctrl+Alt+Shift رو بگیرید و نگه دارید ، حالا روی آیکون فتوشاپ دوبار کلیک کنید یک پیغام مبنی بر حذف فایل تنظیمات فتوشاپ ظاهر میشه ، Yes رو بزنید و کلیدها رو رها کنید ، حالا فتوشاپ شد مثل روز اول!


منبع : گویا آی تی



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش آمدید سلام به همگی امیدوارم ازحضورگرمتون دروبلاگ لذت ببرید ومنودرارائه مطالبی زیبا وگوناگون یاری کنیدپس منتظرحضورگرم شما هستم
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای فناوری و نرم افزار و.... و آدرس hosinaria65.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 1581
تعداد مطالب : 134
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1





Pichak go Up
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت




بازی آنلاین


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید